İnternetin hayatımızın ayrılmaz parçası olmasıyla birlikte, yeni bir kısım olanaklara kavuştuk. Bunlardan birisi de elektronik postalardır (e-posta). Özel yazışmalarımız yanında, mesleki iletişim için de kullandığımız e postalar, hayatımızı kolaylaştırdığı kadar, sorunlara da sebebiyet vermektedir. Özellikle en zor iletişim şekli olduğunu düşündüğüm yazılı iletişim temeline dayalı e-postalar, çok çeşitli şekillerde iletişim kazaları veya kırgınlıklara sebep olabilmektedir. Ayrıca e-postalar, gerek göndereni, gerekse gönderenin çalıştığı işyerini temsil ettiği için de önem taşımaktadır. Yüzünü dahi görmediğimiz pek çok kişi hakkında, elektronik postalarındaki tutum veya davranışları aracılığı ile bir fikir sahibi oluyoruz. Sadece bu husus dahi, e-postaların hazırlanmasının önemini açıkça ortaya koymaktadır. E-postaların öneminden hareketle oluşturduğum çeşitli önerilerimi paylaştığım bu yazımda, “mesleki amaçlar” için e-posta kullanımında nelere dikkat edilmesi gerektiğine ilişkin hususlara da değineceğim. Yazıda soru/cevap formatını tercih ettim. Böylece, okunma kolaylığı sağlayabilmeyi umuyorum.
E-posta adresim nasıl olmalı?
İsmimiz, bizi diğer insanlardan ayıran temel araçtır. E-posta adresimizin de bu düşünceden hareketle, sadece ad ve soyadımızı içerecek şekilde olması en uygunudur. Kanımca bu adrese mesleki unvan ilave edilmemelidir.